För några veckor sedan hade vi den stora äran att få bjuda in till en stor lanseringsfest för det unika välgörenhetssamarbetet ‘Make a Save Collection’ mellan Henrik Lundqvist Foundation och The BRAND, där vinsten från kollektionen doneras till Ronald McDonald Barnfond​. Kollektionen består av 19 plagg som designats av hockeyspelaren Henrik Lundqvist, och som hämtat inspiration från klassiska hockeykläder med en tvist av såväl klassisk retro och retro modern á la tidigt 90-tal. Vill du veta mer om kollektionen ska du kika in här, och för lite förstklassig shopping tillika välgörenhetsdonation är det här sidan för dig.

Så, nu tillbaka till den härliga lanseringsfesten där vi förvandlade Sturecompagniet V till ett enda stort barnkalas. På plats fanns programledaren Nisse Edwall för att med trygg hand leda oss genom dagen, trollkarlen Seth Engström, clown, ansiktsmålning, musik från Sara Songfeldt och Ludvig Turner, mat från Sixten & Frans, Happy Meal till alla barnen, popcorn från SF Bio, dryck från Coca-Cola, Vitamin Well och superhärliga goodiebags med finfina produkter från Elodie Details, Kid’s Concept, McDonalds, Tidningen Mama, The BRAND. Dessutom fanns Ronald McDonald Barnfonds generalsekreterare Hanna Sandels på plats för att berätta om deras viktiga och betydelsefulla arbete.

Festgeneral var Johannes Maxweller som mästerligt hade rott ihop ett underbart event. För er som inte var på plats, spana in alla bilder och video från dagen nedan!

Andra blogginlägg från serien Märkesfokus:

Wynken tar hem Milk Awards på den franska barnmodemässan

Grattis Wynken! Märken tog hem det prestigefyllda Milk Awards på den franska barnmodemässan Playtime i Paris. Mässan finns i Berlin, New York, Tokyo, online (!) och i Paris som är den största med 540 utställare. Det brittiska märket som var kärlek-vid-första-ögonkastet för oss tog hem priset i kategorin Mode. Upptäck mer om märket här!

Mini Rodini – en kollektion bättre än någonsin

Nu släpper Mini Rodini första delen av vår och sommarkollektionen 2018 ”The Earth is our mother, we must take care of her” – som blir deras mest hållbara kollektion någonsin. Närmare bestämt är 100% av plaggen tillverkade av mer hållbara material. Läs mer om kollektionen!

Med ett barns oförblommerade blick – Wolf & Rita

Tillåt oss att presenterar Wolf & Ritas nya kollektion, inspirerade av den oförblommerade livssyn och frihet som barn är kända för, och som vi som hunnit bli några år äldre beundrar och nostalgiskt eftertraktar – och som i de allra bästa fall fungerat som en återkommande inspirationskälla…